En annorlunda konferens

Ibland behöver man åka iväg med arbetet för möte en kickoff eller en konferens. Om det är bara det egna företaget som ska delta kan man skicka runt en liten enkät och erbjuda olika alternativ. Konferenser som innebär resande ska gärna kombineras med någonting roligt. Varför inte satsa på en lite annorlunda konferens? 

Även om ni ska hålla konferens med ett annat företag kan det vara roligt att bjuda på en ovanligare upplevelse. På mindre företag är det lättare att få alla nöjda, det finns färre viljor och intressen att ta del av. Inom vissa branscher är huvudintresset givet: jobbar du som mekaniker gillar du uppenbarligen fordon och mekanik.

Är du en IT-tekniker finns det mycket roligt inom teknikbranschen att ta del av. Det är jobbigt för anställda att slitas från sina familjer i flera dagar, men det kan vara värt mödan om det finns mer att göra än att bara sitta på möten. Alla involverade håller humöret uppe och kommer hem med roliga minnen och förhoppningsvis har alla kommit varandra lite närmare.

Numera kan du enkelt boka företagsresor där ett företag sköter alla detaljer. Exempelvis kan du boka en konferens med biljetter till en motorsportstävling via GoSport Travel. Då ingår flyg, hotell för alla nätter och biljetter till evenemanget. Det går också att lägga in extrabeställningar, de kan boka in restaurangbesök och flygtaxi till alla. För de anställda är det roligt att bli bjuden på något de annars aldrig skulle få uppleva, det är få som beger sig ned i Europa för att se en F1-tävling. Även de som saknar motorintresse kan uppskatta gesten och upplevelsen.

Så klart så finns det tid för annat än just motorsport och Formel 1. Vad sägs om Barcelona,  Budapest, Belgien eller varför inte klassiska Monza banan strax norr om Milano. Alla har fantastisk Formel 1 att erbjuda men också omgivningar som är värda besök. Det finns även tid för sevärdheter och shopping. Så en konferensresa till någon av dessa ställen kan vara något att tänka på för företaget nästa gång då ni ska anordna något med er personal.